Interjú a versenyzőkkel

25 04 2009

Az autosport.com jóvoltából egy duplainterjút hoztam Bahreinből.

-Milyen volt a kvalifikáció?
RB: Hát, inkább ne írják le, milyenek az érzéseim az időmérőt követően. Rosszabb a hatodik hely, mint amit vártam, és főleg az a tény irritál, hogy nem vagyunk elég gyorsak, mintahogy tegnap gondoltuk. A Forma-1-ben gyorsan változnak a dolgok, és úgy vélem, a Red Bull és a Toyota jogosan végzett előttünk az időmérőn. Ezen mindenképpen dolgoznunk kell. Ezen kívül az utolsó etapom előtt, a boxból kihajtva beragadtam két autó közé, és ahelyett, hogy a felvezető körön lassíthattam volna, hogy egy kis hely legyen az előttem autó és köztem, tempót kellett autóznom. Próbáltam megelőzni, de nem tudtam, ráadásul a gumikat sem sikerült felmelegítenem, így a kocsi egyensúlya is teljesen más volt. Elég szerencsétlen dolog volt.

JB: Nos, a pálya elég csúszós volt, egyszerűen nem volt meg a kellő tapadás. Az egyensúly nem volt jó a könnyű autóval, pedig a nehezebb kocsival egész jónak tűnt. A tempónk sem volt megfelelő, és ebben az időben csak küszködtünk, hogy megpróbáljuk megtalálni a helyes egyensúlyt. A tegnapi nap folyamán a hosszú etapok során az autó egész jónak tűnt, kár, hogy egy körön ezt nem tudtuk megmutatni. Tegnap még gyorsak voltunk, ma már nem. Nem a benzinmennyiségre fognám a mai gyengébb szereplésünket, talán még egy picit könnyebb kocsival mentünk, mint korábban. A két Toyota és Lewis előttünk, vagy velünk egyszerre fognak kiállni tankolni, talán Vettel marad kint egy picit tovább. Az igaz, hogy ma lassabbak voltunk, mint a két Toyota és Vettel, de holnap, ha tiszta pályán tudunk autózni, előre tudunk lépni. Az a probléma, hogy ha a többiekkel egyidőben állunk ki, akkor nem lesz időnk előnyt kiautózni velük szemben, szóval nehéz versenyre számítunk, az első kanyar pedig nagyon érdekes lesz.

-Rubens, hogy érzed a kocsi teljesítményét hosszabb távon?
-Tegnap a hosszú etapokon gyorsabbak voltunk, mint bárki más, de majd meglátjuk, mi lesz holnap. Kínában úgy véltem, hogy szárazon győzni tudnék, mert az autó teljesítménye hosszútávon nagyon jó volt, ráadásul több benzin is volt a fedélzeten. Ha akkor egy picit könnyebb autóval mentem volna, akkor megszerezhettem volna a polet is. Most nem áll fenn ez a helyzet sem nálam, sem Jensonnál, viszont abban nagyon biztos vagyok, hogy valamelyikünk felállhat a dobogóra.

-Hol ment el az előny?
-Ausztrália óta egyetlen fejlesztést sem tettünk fel a kocsira, míg a többiek igen. Számomra meglepő volt a két Red Bull teljesítménye Kínában, mint ahogy a Toyotáé is. Itt Bahreinben Lewis Hamilton okozta a legnagyobb meglepetést. Nem felejthetjük el, hogy ez a pálya nagyon fekszik a KERS-sel felszerelt autóknak, de akkor is kellemetlen meglepetés ez nekem.

-A fejlesztési verseny hátrány lehet ebben az évben a többi, nagyobb csapattal szemben?
-Meglátjuk. A következő versenyre már nekünk is lesznek újításaink, és ha ez olyan jó, mint ahogyan a kocsinkat vártuk tavaly, akkor minden rendben lesz.

-Jenson, az egy körös teljesítménybeli romlás minek köszönhető?
-Ez Kínában is látszott, hogy már nem olyan sok. Az viszont tisztán látszik, hogy mindenki más előrelépett többet-kevesebbet Shanghai óta, főleg a két Toyota. Egy körön masszívan erősebbek, mint mi. Ez egy picit meglepő, mert nincs ok, miért ne működne úgy Bahreinben a kocsi, mint ahogyan Malajziában, de nyilvánvaló, hogy nem működik úgy. Remélnünk kell, hogy holnap a tiszta pályán a versenysebességünk rendben lesz.

-Melyik három előtted lévő versenyő a legnagyobb veszély?
-Szerintem Sebastian biztosan egyike ezeknek. Biztosan versenyképes lesz, mert a Q2-ben is jó kört futott, ráadásul szerintem a Red Bull nehezebb, mint a két Toyota. Úgy vélem, Jarno szuper kört futott, de a Red Bull egy picit talán még náluk is gyorsabb. Viszont holnapra a legnagyobb problémát Lewis Hamilton jelenti számomra, mivel ő egy KERS-szel felszerelt autóval rajtol mellőlem, és bár nem hiszem, hogy a versenytempója olyan jó lenne, mint az élenállóknak, mindenképpen ez egy nagy kérdőjel.

-Aggódsz a másik KERS-es autóval rendelkező Alonso miatt?
-Remélem, hogy ő azért nem tud elénk kerülni, főleg mert, 7-8 méterrel hátrébb indul, mint én, talán ez nem lesz elég az első kanyarig. Viszont Rubensnek adódhatnak problémái ebből.  Az egyes kanyar mindenképpen érdekes lesz, és ezt mindenképpen teljesítenünk kell. Azt már csak remélni tudjuk, hogy egy kis előnyünk lesz a boxkiállás előtt a többiekhez képest, viszont nem biztos, hogy ez a helyzet. Annyi szent, hogy nagyon forró és hosszú lesz a verseny, ha nem vigyázunk a gumikra, akkor nagyon könnyen szenvedhetünk. Hosszú etapokon ennyi előnyünk még mindenképpen van, konstansabb időket tudunk autózni, hiába futottak űridőket egy körön a többiek. Remélhetőleg ez okés lesz holnap.

-A fékeid rendben vannak, mert a Toro Rosso például aggódik emiatt…
-Nekem nincsenek problémáim ezzel. A forróság minden elemnek ugyanolyan: a fékeknek, a motoroknak, még a versenyzőknek is. Hihetetlen a meleg a kocsiban, olyan, mintha szaunáznánk. Úgy vélem, hogy nagyon sokszor láthatjuk majd a versenyzőket kitérni az egyenesekben az ideális ívről, hogy levegő tudjon kerülni a rendszerbe.


Műveletek

Information

Egy hozzászólás

26 04 2009
ps2

Sok sikert skacok!

Hozzászólás